fredag, juni 11, 2010

Överraskning och duschar

Idag var sista dagen p min praktik på Riiby. Dushade och tvättade tre hästar och smörjde fyra (Guffi blev duschad förra fredagen) Jisses vad exem dom hade! Och kliat bort stora delar av man, svans och päls. Förutom Guffi som är otroligt fin, förutom att han kliat på lite man! Morr på honom! Men det växer snart ut igen. Jag hade hjälp av min hjälpreda Emil, som är en väldigt duktig hjälpreda. Det luktade nyduschade hästar i stallet efteråt.

Klockan 13 tog jag med mig Taxen på en promenad ner till Julia och Emma som satt ont anande och fikade efter skolavslutningen. De har inte vetat om något tidigare, men deras föräldrar ska köpa Taxen åt dem. Så jag gick dit för att visa nyheten för dom och snacka om förvånade tjejer. Dom trodde att dom skulle få världens tråkigaste sommarlov. Men det får dom inte nu! Det var roligt att vara med om. För en liten stund sedan kom de hit med en bukett rosor åt mig som tack, så jag blev också glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar