onsdag, maj 12, 2010

En trevlig dag i maj

Här sitter jag och är trött som en...Frida! Har duschat massa häster och smörjt några som har exem. Sen fick jag äntligen vara med Guffi. Han verkar vara på bra humör nu så han är jättemysig och rolig att rida. Igår på lektionen gick det jättebra, kände mig väldigt nöjd efteråt. Och han stressade nästan inte alls upp sig. Idag red jag ut med Julia som red Taxen (Gneist/Tjockis2 eller vad ni nu vill kalla honom) Vi tog Guffis favoritväg, först ut på Lögdövägen, sen in vid Kattanten och upp i skogen vid skoterspåret. Taxen var inte så bra på att hoppa, men han tyckte nog det var roligt ändå. Och Guffi blev bara rädd för en lastbil. Han reagerade bara lite vid gråa huset där gubben med den svarta sopsäcken bor (det var hans om körde lastbilen). Sen försökte Stophe få mig att cykla med honom. Han hade fått en egen cykel så nu slipper han åka i min cykelkorg.

Emil har varit duktig och hjälpt mamma i trädgården idag. Skönt att jag slipper, hihi.

Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på Greys! Kunde inte titta på tvn för mamma har tantmiddag och okuperar vardagsrummet. Emil sitter och voffar sig men jag orkar inte vara upp mera.

Emil är söt!

1 kommentar: