fredag, maj 01, 2009

Jobbjobb

Än så länge den här helgen har jag tjänat 847kr. Tyvärr blir det nog inte mer. Jobbade på Sidsjö Trädgårscafé igår och det var roligt med jobbigt med allt folk som kom in efter att majbrasan brunnit ner väldigt fort. Dessutom var jag smart och tog med mig kameran så jag fick 10kr extra per timme i lön för att jag fotade till deras hemsida. Jag fick äta mat också, och den var väldigt god.

Idag har jag jobbat på samma gamla trav som vanligt. Det var skitvarmt och inte en enda katastrof (dödsfall, skenturer, omstarter osv). Fast mackorna hade nog badat i dammen när vi inte såg på för de var blöta så vi ville inte äta dom.

Nu har jag kommit på en fotoidé till hv-projektet. "Det ljuva livet" är temat och sen ska bilderna ställas ut något datum som jag inte riktigt kommer ihåg nu. Nu hoppas jag bara på att min idé går att genomföra eftersom jag måste använda mammas jobb. Hon har förresten fixat massa barn/familjfotograferingar åt mig.

Nu ska jag titta på Så ska det låta med mamma och imorgon ska jag rida för Viktoria för Botta är jobbig nu och då blir jag bara arg och less och då blir det inget vettigt gjort! Godjö!

1 kommentar: