lördag, maj 02, 2009

Vilken dag!

Vilken dag! Ringde till Viktoria vid 12, och som vanligt hade hon inte tid med mig och Botta, men rida måste jag göra ändå. Dessutom var det väldigt fint väder. Red till ridstadion och flaxade omkring där. Jisses vilken tölt vi fick till! Jag tror jag ska börja med att inte förvänta mig något av den där hästen för då går det himlans mycket bättre.

När jag kom hem låg mamma på sängen och hade ont. Jaha, tänkte jag, vad har hon nu gjort? (Hon har problem med sittbenen och grejer.) Hon hade försökt klippa vinrankan i växthuset och när hon böjde sig fram gjorde det jätteont. Så jag tvingade henne att ringa till Hatem, som är en doktor från Turkiet som pratar lite konstigt. Han blev överlycklig för att han slapp kratta och åka till jobbet istället. (Jag skämtar inte) Sen kom Sanna och skjutsade hem oss. Nu är jag trött.

Jag skulle egentligen fotat Sannas pojkväns band på Pipeline ikväll, men jag fick inte plats på hästkistan och inte tänker jag betala 100kr för att fota dom gratis. Nänä, inte med den musiken dom spelar.

Nu har jag en irriterande fläck på glasögat, bara på ena glaset alltså. På tal om att jag just tänkte på om glas stavas med två s, så kom jag på att vi har Ben&Jerry's i frysen!

Glöm inte att rösta: https://www.studera.nu/studera/3207.html Bild 7!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du vinner tävlingen (en laptop sitter ju aldrig fel) Din bild var ju jättefin. :)

    svar: Jo, Hasses blogg är ju helskön. Hela min hand är ett enda stort bitmärke sen senast han och jag träffades btw. (igår) ;D

    SvaraRadera
  2. Vi får se vad som händer. Oftast ser man ju om ägarna är snälla eller om de känns lite osäkra.

    Om de har haft katt tidigare kan man nog vara lugn så länge de har haft det bra. :)

    SvaraRadera
  3. Och jag kommer sakna er! Hade gärna varit med er men när det nu är student samma dag vill man ju vara delaktig för de andra kompisarna också! :)

    Det beror ju på också. Ska prata lite mer invecklande om det med carro idag. Höra om de ska festa klassvis eller inte, annars är jag nog med er. :)

    SvaraRadera