fredag, juni 26, 2009

Varmt

Man kan inte vara ute när det är så här varmt. Igår satt jag ute hela dagen nästan med datorn, men idag orkade jag bara en timme. Sedan gick jag till brevlådan och hittade mina tackkort från crimson i brevlådan. Då gick jag in och började skriva adresser så jag kan skicka de snart. De blev riktigt fina, förutom det till pappa där texten hamnade lite för långt ute i kanten så det ser ut som att jag tog studenten 1 juni, istället för 11e.

Snart ska jag laga middag till mig själv och ge mig ut och rida. Är det något man inte vill en sådan här varm dag så är det att rida i svarta ridbyxor. Därför har jag väntat till nu när det börjar bli lite svalare. I onsdags var Botta svettig redan innan vi red i väg och i dag var det ännu varmare så det kändes inte som en bra idé.

Imorgon bär det av till Liden och fota bröllop. Vad tusan ska man ha på sig? Jag vill ha något bekvämt så man kan röra sig hit och dit, men inte se för alldaglig ut eftersom jag ska vara med hela dag. Och jag kan inte fråga mamma för hon är borta hela kvällen. Hoppas att min syster kommer hit efter att hon har jobbat, eftersom hon är expert om klädområdet. Annars får jag lösa det själv efter ridningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar