onsdag, juni 24, 2009

Virrande i skogen, inte mördad

Jag har varit lite dålig på att skriva något här, men jag har faktiskt varit upptagen. Först tog jag studenten och sen var jag på småsemester i Göteborg och Mellerud för att fira midsommar. Jag har faktiskt badat. BADAT! I Vänern. Det var lite kallt först men sen var det skönt. Åkt båt har jag också, som jag är livrädd för. Usch. Men jag måste lära mig att det inte är så farligt.

Kom hem igår lagom till Morden i Midsommer, eller rättare sagt 30 minuter försent för att tåget var en timme försenat pga signalfel och massa tågmötet. Jag ska försöka få lite pengar tillbaka. De ska bara visa fyra Midsommer avsnitt i år. Tråk, det måste ju vara hela sommaren ju.

Idag har jag ridit Botta för första gången på 2 veckor. Ridlägrena pågår förfullt där uppe nu. Jag tog en sväng i Per-Ola-skogen. Den blev lång för vi gick fel och där gick det inte att gå efter en lång stund så vi fick gå tillbaka. Tillslut kom vi hem iallafall och Botski fick en dusch. Nu är det bestämt att jag ska vara ledare på ridlägrena de tre närmsta veckorna. Vet inte hur det blir med lön, men det är en bra merit att skriva i mitt cv.

Nu väntar jag på middagen. Jag är vrålhungrig. Sedan ska jag nog göra tackkort för studenten och flytta på den gamla datorn så att jag kan sitta vid det riktiga bordet om jag skulle vilja det. Annars kan det vara bra att ha någonstans för datorn att sova på. Jag har fått min lila väska att stoppa den i också. Finfint. Fast brevbäraren hade lämnat den på gräsmattan när det regnade så mamma ska klaga på Posten.
Mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar