onsdag, januari 20, 2010

Ett äventyr med Linnea

Jag har lagomt tråkigt. Klev upp strax efter 7 så mamma kunde skjutsa mig till Riiby när hon åkte till jobbet. Har världens träningsvärk i ryggen och insidan av låren sen igår. Släppte ut hästarna och mockade, sen gick jag hem och sov med Blixten i 3 timmar. Nu känns det som att jag håller på att bli sjuk. Vill inte!

Igår kom i alla fall Linnea hit och följde med upp på Riiby så vi tog en långtur i Per-Ola-skogen. Hon fick rida Glampi för jag tyckte hon skulle prova någon ny som springer i något annat än pass. Hon har bara ridit Botta och Sara tidigare och dom ligger mest bara i pass när det är en ovan ryttare. Hon fick rida först för Guffi har ju haft så mycket fuffens för sig den senaste tiden. Detta var ingen bra idé insåg jag när vi kom tillbaka till stallet ungefär. Glampi blev pigg som en mört och ville bara galoppera. På ett ställe där det går ganska mycket upp och ner for han iväg i lite sken och Guffi följde efter, och började bocka! Men som den rodeoryttaren jag är så satt jag kvar. När vi kom till hållihattenbacken så orkade dom inte galoppera mer som tur var så då tog det stopp.

I början uppe i skogen mötte vi den jobbiga tanten med hennes hund som hon har noll koll på som skäller och är bjäbbig mot hästarna. Hunden hamnade bakom oss och hon bara gick iväg. Hejhopp, det är lätt att reta upp Frida! Det gick bra en stund men sen gjort hunden något så Guffi drog in rumpan, den kom antagligen för nära. Guffi hade kunnat sparka den där hunden 70 meter upp i luften, så jag skrek på tanten att hon skulle ta rätt på sin hund. Och vet nu vad hon gör? Jo, hon fnissar lite! AAAAAAAAHHHHHHHHH! Tillslut tog hon rätt på hunden och vi kunde fortsätta framåt.

När vi var på väg hemåt kom tanten och hunden igen. Glampi började då springa lite och Linnea tyckte "Åh, nu blir vi av med tanten!" Inte så smart, för en bit bort for hon av i djupsnön. Hon slog sig inte, och när Glampi väl hade stannat så hoppade hon upp igen, täckt med snö.

En dag med ett riktigt äventyr kan man ju säga. Nästa gång rider nog jag först.

Jag har förresten hittat ett jobb jag tänker söka som kändes ganska rätt för mig. Men jag tänker inte säga vad det är!

Och jag väntar på ett brev från Loopia så jag kan komma igång med hemsidan snart!

1 kommentar: