lördag, februari 13, 2010

Praktik

Jag har fått praktik i ett travstall utanför Kovland. Hälsade på där i måndags och började på tisdagen så därför har jag inte hunnit skriva något här. Det är lite läskigt med hästarna som är så stor jämnfört med hästarna på Riiby, men en del är riktigt snälla. Och jag blir ganska trött på dagarna och mår illa när jag måste åka buss i två timmar för att komma hem. Därför tänker jag prova hur det går fram till den 28e februari.

Jag känner också att jag inte har tid att rida både Guffi och Botta nu så Julia ska rida Botta de dagar jag brukar rida henne i vanliga fall. Då kan vi rida tillsammans, även när det är mörkt och det blir mycket roligare. Vi var ute idag i det otroligt fina vädret och Guffi var så duktigt och töltade riktigt mycket. Han klarade mer än 5 steg varje gång nästan.

Igår fick jag ta med mig Emil på travet för ingen annan kunde jobba. Han tyckte det var ganska roligt att springa i trappor, men han tycker ju att det är roligt att springa för skoj skull. Han lärde sig fort, så det var bra. Jag blev jättetrött och fick väldigt ont i ryggen. När jag var i travstallet fick jag prova att köra den snällaste hästen. Det fick lite fort först, men sen gick det bättre och idag när jag vaknade hade jag världens träningsvärk i armarna! Men nu har jag nog tränat bort den.

Nu är Emil nyfiken på vad jag har skrivit för han sitter bredvid och spelar sitt voffvoff. Nu ska han äntligen få läsa om han har tid!

1 kommentar:

  1. General Hospital night shift är typ samma serie men ändå en annan. Det är samma skådisar men i det här fallet är det bara GH jag ska ha men avsnitten verkar finnas på youtube så jag tror det löser sig :)

    SvaraRadera