fredag, juli 24, 2009

Västerut

Nu har jag och Max kommit tillbaka till Göteborg ifrån våran rundresa i Bohuslän och Dalsland. Jag och mamma åkte bil ner för en vecka sedan, och vi stannade i Göteborg över helgen. Vi var på Botaniska Trädgården och Liseberg. I söndags åkte vi med Max till min moster som bor mitt ute i ingenstans norr om Munkedal. Det är 6 mil till alla "större" städer. I onsdags åkte vi till Max släkts stuga utanför Mellerud vid Vänern. Idag när jag skulle gräva upp några Taklökar för att ta med hem, ligger det en ORM bland som! Jag skrek och sprang till Max som fick gräva upp dom åt mig. Fyuschblä!

Den sista ridläger veckan var förresten rolig. Bättre väder än den innan och alla tjejer utom en har bokat nästa år också, så vi måste ha gjort en bra jobb. När jag skulle åka hem i torsdags stängde de in mig på mitt rum för att jag skulle vara kvar. Söta ungar! Viktoria hade ångest för att jag och Lena skulle åka till Göteborg och tyckte också att vi skulle stanna och ta hand om Stophe, som också är en söt unge. Jag tänkte skicka ett vykort till honom härifrån.

Nu ska jag kolla om Taklökar tål mycket sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar