lördag, mars 20, 2010

Fjällhäst

Nu har jag varit i fjällen igen och haft praktik på Riiby i en vecka. Det var trevligt i fjällen, även om Emil slog sig hela tiden så man tyckte synd om honom, och hans familj kan vara aningen högljud ibland. Ossian var ganska söt när han skulle sjunga Manboy efter Melodifestivalen, men Karlsson På Taket melodin: "Manboy manboy våran bästa manboy!" Och jag har köpt pjäxorna jag har hyrt 3 gånger för dom är så bra!

I tisdags på lektionen vad Guffi jätteduktig och det går faktiskt framåt med tölten nu. Känns inte som att det har gått framåt med något på ett tag, så det är skönt att det gör det nu. Jag har också ridit Grapefruktdeluxe (Draumsýn) och en häst som kom i måndags som vi inte vet vad den heter. Mycket trevlig häst men ganska tjock. Vaggar fram lite som Brunstjärna men i Farbror Blesies takt när han var 30. Men det blir nog bättre när han fått lite motion. Jag har iallafall träningsvärk i hela kroppen efter att ha ridit dessa tre hästar nästan varje dag. Draumsýns smeknamn kommer från hennes mamma Botta vars ägares son tyckte hon såg ut som en Grapefrukt, men Draumsýn är snäppet värre.

I torsdags rymde alla valackerna och hingstarna. Sju av dom sprang omkring i Bergeforsen så vi fick jaga dom lite. Några stod vid ett hus inte så långt bort och några var kvar på gården, tex Blossi och Djakni som hade hittade höbalen som stod på stallbacken. Men det slutade gott och alla blev infångade lagom till polisen kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar