onsdag, april 28, 2010

En resa som slutade i natten

Bättre sent än aldrig. Nu är vi hemma från Danmark igen. Sitter just nu hemma hos Emils pappa, han behövde hjälp med några saker.

Tågresan ner gick bra, förutom att det var massa folk så vi fick byta tåg en gång extra i Malmö för tåget kunde inte köra över Öresundsbron. Istället fick alla människor klämma in sig på ett litet minitåg. Undra vad som var säkrast, egentligen?

Jag fick nya gummistövlar och ett par sandaller (bra med plastmammor som äger en skoaffär ;p). Konfirmationen var inte så himla roligt, prästen var roligare förra gången. Min bror fick typ 12-13 000 kr i present! Och maten var dansk = ingen smak. Men Tess var glad och det är ju huvudsaken. Hans band spelade också, dom var duktiga för att vara så unga.

Tågresan hem var pest och pina. 2,5 timme försenade till Stockholm. Skulle kommit fram 17.40 men kom fram 20.05. Vi fick åka nattåg till Gävle, med den ena människan skummar än den andra. En alkoholist som skulle sitta där vi satt, två kraftiga luleåbor som hade druckit sen i torsdags och dumpat sin bil, och två sliska perversa typer från Uppsala. De tre ungdomarna från Frankrike och en dansk kille var trevligare. De måste fått ett bra intryck av Sverige. I Gävle fick vi åka buss resten av resan, så vi kom till Sundsvall halv 2 istället för 5 i 10. Jag ska ha pengar tillbaka!

1 kommentar:

  1. Jag är verkligen inte förvånad :P
    ang ps, så har jag bara elements just nu.. så det andra vore trevligt, men det är fortfarande pc jag kör med.

    SvaraRadera