tisdag, mars 31, 2009

Snö och havrefras

Igår när jag skulle hämta posten fick jag inte upp dörren. Nästan hälften av all snö som legat på garagetaket hade ramlat ner utanför dörren och täckt igen hela gången till parkeringen. Jag och Sanna fick ut och skotta bort allt. Sen rev vi ner det som låg på taket och skottade bort det också. Tung blöt snö, jippi! Blixten hade bara gått rakt över på förmiddagen.

Jag har upptäckt att färgen på mina glasögon har blivit skavd på några stället, efter mindre än två veckor, så imorgon ska jag gå och klaga.

Idag var jag till tandläkaren med halva Timrås 90:or. Hockeynördar och lite trevligare människor. Man skulle gissa hur många strån det var i ett jättetandborste för att vinna biljetter till Gatufesten, jippi säger jag... inte. På kvällen hade jag ridlektion och fick ont i benet av travandet. Kan inte sitta ner när man travar för då dunsar det så det gör ont. Om jag rider lätt istället, så orkar inte benet tillslut så jag får ont då också. Nu vill jag slippa ha ont! När jag skulle ge Botta havre efteråt hällde jag det i krubban, sen upptäckte jag att det var vatten i den redan. Ojdå! Men Botta den knäppisen åt ändå. Fast jag var snäll och försökte få upp så mycket som möjligt och hällde det i en hink istället. När jag sedan hade släppt ut de andra hästarna upptäckte jag att hon stod och slaffsade i sig havrevattnet ändå!

Imorgon är det nationella, uppsats i Svenska. Jag har förberätt mig med Brago choklad kex. På kvällen är det Queenkonsert i Tonhallen. Och om mindre än en vecka kommer Maxflax min söta tax! Fast han är ingen tax....bara väldigt söt!

1 kommentar:

  1. Det har inte ens blivit bättre min magont så får se hur det blir imorgon. Känns surt att missa NP men vad kan man göra...? Får väl fråga Sara om jag får göra några andra uppgifter sedan.

    SvaraRadera