söndag, mars 29, 2009

Stalltjänst

Nu är säkert Julia arg på mig för att jag inte skrivit på flera dagar, men jag har faktiskt inte orkat. Jag har inte ens rört en dator sen i fredags, för jag har haft stalltjänst hela helgen. Igår var det två gubbar från Finland och tittade på hästarna som var till salu. Sorgligt nog tog dom med sig Dullen och Snillet. Jag var tvungen att berätta för andra Julia att Dullen skulle åka, för hon gillar honom så mycket och jag vet själv hur jobbigt det är när favorithästen försvinner. När jag kom hem råkade jag somna i badkaret, men jag drunknade inte!

Idag när A-K hade åkt i väg på någon 75-årsfest fick jag sköta stalltjänsten själv, som gick ut på att sova nästan två timmar på eftermiddagen, eftersom jag bara sov 6 timmar i natt, eftersom det blev sommartid. Jag red Botta på förmiddagen och det var blankis under snön vid ridstadion så jag var lite skraj, men vi kom hem igen utan skador. När jag skulle gå hem och äta lunch ville Bravo leka med mig så jag kastade snöbollar åt honom. Det måste nog vara världens mest uppfostrade hund, han är så snäll. Förresten så har dom upptäckt att Burre är en Burra och ska få kattungar snart. Pyssel är också gravid igen(!) för tredje gången på ett år. Fast hon får fina ungar så det får nog Burre med, men fem tår!

Imorgon tänker jag inte åka till skolan, vi har foto hela dagen så det gör inget. Tänker sova så länge jag bara kan för nu är jag trött.

2 kommentarer:

  1. Och bravo kastade inte tillbaka på dig? :P

    SvaraRadera
  2. Att jag är arg på dig över att du inte bloggat på några dagar kan du räkna med ;) Hehe, närå!

    Vilken tur att du inte drunknade!

    SvaraRadera