tisdag, december 22, 2009

Snöigt med Guffi

Åh, vad roligt det var att galoppera i snön! Först var jag lite osäker på om jag verkligen skulle rida, men jag vill så gärna. Det var faktiskt -24 på baksidan (-21 på framsidan) så det kändes väldigt kallt. Men jag byltade på mig 4-5 lagar med kläder, förutom på händerna och huvudet. Och innan jag ens kommit upp var jag lite småsvettig. Då har man gjort det bra. Hämtade Guffi som blev glad att jag kom, han trodde väl att jag glömt bort honom. Han var full i snö och isbitar som hängde i pälsen. Försökte få bort så många jag kunde, men han lät ändå som en juldekoration när han rörde på sig. Julia kom upp och var med Peppe lite som inte kan vara ute när det är så här kallt utan täcke, och dom har bara en tunt täcke till honom. Jag red i väg upp i skogen med min juldekoration till häst och på andra sidan galopperade jag en varv i Per-Olas sommarhage! Guffi tyckte det var minst lika roligt, och det gick ganska fort ibland. Sen blev jag kall om fötter och fingrar så vi red hem igen. Precis när man kommer tillbaka genom skogen hade som plogat upp snön så jag hoppade av och gick förbi där. När jag kom gående frågade Julia om jag ramlade av eftersom jag kom tillbaka så snabbt. Sen ringde Viktoria och frågade samma sak. Haha! Så mycket litar dom på Guffi. Men han är så snäll så. Täckta med snö var vi också.
Sen gick jag in med Stophes julklapp och han var tvungen att säga Frida innan han fick den. Det tog ett tag men tillslut så sa han Frida och han blev väldigt glad över sin stjärtlapp så han ville gå ut och prova den.

Nu är jag hemma och ska duscha och städa, förhoppningsvis gjort det ena och börjat med det andra innan Emil kommer. Men han får nog hjälpa mig med städningen om jag inte hinner klart, något ska man ju använda honom till.

Imorgon ska jag handla mat med mamma på förmiddagen och sen ska jag och Julia rida. Dessutom ska jag, Ann, Viktoria och kanske Julia rida på Julafton inne i bostadsområdet här och tomta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar