söndag, april 19, 2009

Islandshästar och clowner

Jag har umgåtts med mina kära hästvänner från Riiby hela helgen. Kraftur hade sitt vårkval och lighttävling i helgen. I lördags var Mari med och tävlade, tyvärr missade jag när hon red för jag somnade om, men jag red hem Hrisla åt henne på lunchen. Lisa och Moa var mitt sällskap för dagen. Evelina var också med och tävlade och henne fick jag några bilder på.

När jag kom hem kände jag mig lite varm i ansiktet men förstod inte varför fören jag vaknade i morse. Jag var röd, jag hade tydligen bränt mig på näsan. Äsch, tänkte jag, det är ju mulet idag, inte måste jag smörja in mig då. Men oj, så fel jag hade. Lagomt till Moas första start sken solen för fullt. Och nu sitter jag här röd som en clown och tycker synd om mig själv. Fast just nu är jag mer vit efter tre liter kylbalsam. Moa var iallafall jätteduktig. 2:a i T8ans B-finalför juniorer och 3:a i V5ans B-final för juniorer. Det är riktigt duktigt föratt vara första gången hon tävlar och dessutom på gamla tjuriga Blossi. (För er som inte förstår vad hon tävlade ska jag nu förklara: T8=tölt i båda varven. V5=fyrgång; tölt, trav, skritt och galopp i samma varv.)

Ann var också med och hennes häst Tómas drack citrus/lime vatten. Lisa hade med sig Tindra som jag fick klättra i snön med. Fast hon är himla söt så jag led inte så mycket. Det blev mycket fotande så nu har jag mycket att göra den närmaste veckan. Och nu vill jag rida själv också på surtanten Botta, men jag får vänta till på tisdag.

Snart ska jag gå och lägga mig och försöka sova några timmar för att sedan kliva upp kvart i 1 för att titta på reprisen av Criminal Minds eftersom jag missade det på vägen hem från Göteborg. Förresten så har jag väl inte berättat om den resan? Vagnen jag skulle sova i fanns inte. Lyckat Sj. Men jag fick iallafall plats i en liggkupé och kom hem nästan i tid, bara 10 minuter sen. Då var jag så vrålhungrig så jag satt uppe till 5 och fikade med Blixten som sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar