fredag, april 03, 2009

Travet och ännu mer katter

Startbilen lekte glassbil idag efter 10:e loppet. Lite då och då kom det en liten truddilutt. Den måste ha fått fnatt. Människorna som jobbar på travet var ovanligt roliga idag. Lena och Britt-lis hälsade till Leonard, för han har varit borta så många veckor nu. Dom tyckte det var synd att han missade Queenkonserten och att jag skulle hälsa från hans "vänner" från travet. Janne tyckte jag såg lärd ut i mina glasögon och en av fotograferna frågade om vi lottade vem som skulle gå på vilken sida. Och startbilen levde sitt egna lilla liv, som sagt.

Jag har köpt min hembiljett nu, nattåg den 16e från Göteborg. Då hinner jag hem och jobba och till Krafturtävlingarna. Mari vill att jag ska rida hem Hrisla då, för hon måste göra annat som har med tävlingen när hon själv har tävlat klart. Dessutom kan jag passa på att fota massor då.

Min morfar ligger på sjukhus också. Han har haft feber i flera dagar, hög feber, igår var den 43 ett tag, och han inte precis ung. Det är antagligen någon infektion, men han håller på att bli bättre nu.

På måndag blir jag glad för då kommer Max! Bara tre nätter kvar att sova själv, eller med katterna. Åskar var förresten ute hela dagen idag, så han var väldigt blöt och hungrig när vi kom hem. Fast vi ställde ut torrfoder till honom imorse. Han får skylla sig själv som inte kommer hem, men han såg så olycklig ut så jag måste tycka synd om honom ändå. Blixten hade säkert varit i himmelriket. Helt ensam hemma hela dagen utan någon som terroriserar honom. Imorse var han helt förstörd när han inte kunde ligga på min säng för att täcket låg över filten. Vilken katastrof! Men jag tycker om min katten även fast de är lite tokiga ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar