söndag, april 26, 2009

Kliande helg

Mina förbannade utslag har kommit tillbaka! Förra året vid den här tiden fick jag konstiga utslag som kom lite då och då under hela sommaren och nu har jag fått tre nya. Det ser först ut som myggbett och kliar som sådana. Men de kliar konstant! Och i vissa är det en liten vätskefylld blåsa. Jag skulle behöva en köttkniv!

På väg till Linnea i Matfors igår gick jag in på apoteket och där hittade jag Mattias i klassen som jobbar där. Han försökte hjälpa mig, men han visste inte var Zylocain var för något så det gick inte så bra. Dessutom var det massa poliser där för något hade försökte sno något eller råna dom. Han hade nog ganska roligt. Sen bar det av till Linnea. Jag hittade hennes syster Sanna på busshållsplatsen så jag åkte med henne. Sen åkte vi alla på UKM och tittade på Leonard och massa andra. Vi fick kramp i armar och ben tänkte jag säga, men det var bara i benen.

Isch, nu upptäckte jag att det kom något gulaktigt kladd ur det ena utslaget. Jag har varit till läkare men det jag fick tyckte hon på apoteket att jag inte skulle använda, så jag måste tillbaka dit. Snart får jag väl ett stamkundkort, om det finns sådana.

Det har iallafall varit en trevlig helg om man inte tänker på kliandet.

1 kommentar: