onsdag, oktober 07, 2009

Hela tiden Guffi

Jag tänkte bara skriva lite kort om mina senaste dagar och ridturer med Guffi innan jag går och lägger mig. I måndags var vi ute på en liten tur i skogen. Vi töltade några steg vid BSK. Han orkar fortfarande inte bära sig själv än så tölten går det trögt med, men det gick riktigt bra. Sen galopperade vi jättefint i form över lägdan. När vi nästan var hemma igen provade vi att hoppa över ett träd som låg på marken och han tyckte nog det var roligt. Han tar sånna ordentliga kliv när man ska gå över något så han hoppade ordentligt.

I tisdags red jag en tur med två tjejer och jag red Sudri, han var lite seg och la sig i pass men lite fin tölt blev det också. Sen åt jag middag däruppe och busade lite med Stophe. Sen var det lektion med Guffi och vi fick trava i tvåpunktsits på varsin volt så man fick kramp i fotlederna. Kändes som två fotbollar. Tölten gick inte alls, eftersom jag tänkte att det skulle gå så bra som i måndags. Jag ska inte ställa sånna krav på tölten ännu. Men det var en bra lektion.

Idag flyttade vi in möbler som stod ute in i ett hus som Viktoria använder som förvaringsställe. Sen fixade vi stallet och fikade lite. Helt plötsligt hade jag gått med på att ha första lektionen barbacka så jag åkte hem och åt middag. Kom tillbaka och hade 4 glada tjejer. Gick bättre än förra gången och dom fick göra lite mer "ordentliga" övningar. Ingen som ramlade av, dom gled bara. Sen red jag själv lektion med Guffi. Fick göra samma som igår så mina fotleder dog totalt. När vi sen skulle trava alla samtidigt på en stor volt kunde jag inte så upp så jag red lätt och fick hjälpa dom andra med lite driv eftersom Guffi travar hur som helst hela tiden. Nu är mina ben gelé, men jag fick fika när jag kom hem. Mamma och Sanna hade köpt munkar!

Imorgon kommer Linnea hit och då ska vi ut och rida på Guffi och Botski. Hon ska sova över här och på fredag ska vi åka till Birsta. Blir väl några filmer eller tv-program tittade på imorgon. Kanske bakar vi något också. Och det här blev ju inte kort, men jag skrev ganska fort.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar