söndag, oktober 04, 2009

Utmattad

Vilken tråkig söndagmorgon. Blixten var iallafall gosig och ville mysa en stund. Jag är jättetrött. Har ridit 5 gånger på tre dagar och haft en barnlektion i skogen. I torsdags red jag Botta och hon var mest rädd för massa saker, men vi överlevde och kom hem till slut. Det var mörkt med nästan fullmåne så man såg ganska bra ändå. I fredags red jag Guffi med Emma och Pjakkur så vi var ute på en ganska lång tur vid Ridstadion. På kvällen fick jag rida ut med Viktorias grupp för hon hade varit på begravning och var inte så pigg. Efter det fick jag dessutom ha Majas nybörjargrupp för hon var inte heller så pigg. Så jag tog med mig barnen, hästarna och föräldrar ut i skogen så de fick träna på att stå upp i uppförsbackar och luta sig bakåt i nerförsbackar. Sen fick jag äntligen åka hem och äta middag.

Igår hade jag lovat att rida med en ridskolegrupp på deras uteritt halv 10. Klockan 8 ringde Mattias och undrade vad jag gjort, typ vaknade svarade jag. Han frågade om jag ville rida turen som var vid 12 också, isåfall skulle jag få 500kr. Jaha, sa jag, och så blev det. Red med "tanterna" och Lykkur fick ett anfall och skenade när vi skulle galoppera så hon som red ramlade av. Men hon var tuff och hoppade upp igen, och vågade galoppera senare också. Då gick det bättre. Vi blev lite sena tillbaka så jag fick stå på marken i en kvart ungefär och slängde i mig en macka. Sen var det upp på hästryggen igen och rida en 2 timmars tur. Sen var jag trött.

Men då skulle jag hem och fira min mor som fyllde år i tisdags. Som tur var var det bara mormor och Sanna med, så jag kunde sitta och halvsova mest hela tiden. Hon fick en fritös av mormor så nu kan vi äta massor med pomme frites igen. Av mig och Sanna fick hon två bärbara telefoner, jag var lika egoistisk som mormor. Så nu har vi varsin och man kan döpa dom tillochmed.

Nu ska jag nog äta frukost och försöka ta mig ut till Guffi och rida en lite tur. Blir inget avancerat idag för det orkar jag inte. Känns inte alls som att jag sovit i 10 timmar, utan som inga alls. Så lite frukost kanske får lite fart på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar