lördag, oktober 10, 2009

Två dagar med Linnea

Jag har umgåtts med Linnea i två dagar. Igår red vi Botski och Guffi. Blev en vanlig tur på 1 timme ungefär för jag hade så ont i min fotled efter två skitjobbigt lektioner med Viktoria. När Botta upptäckte att vi var på väg hem gick det fort. Linnea red först på henne så att Guffi skulle få lite draghjälp och inte en hetsig tant i rumpan. Linnea har inte ridit så mycket så hon hade lite svårt att få stopp på henne, men hon tyckte inte att det gick för fort. Bredvid fotbollsplanen vid BSK galopperades det väldigt fort. Med Botta är jag van att det går så fort, men inte med Guffi. Men det är bra för honom så han får lite fart och muskler. Vi var helt sluta efter ridturen och halvsov i soffan resten av eftermiddagen. Efter att mamma kommit hem och gett oss middag färgade vi mitt hår så det blev mörkt. Samma färg som jag hade vid studenten, men det känns ändå väldigt mörkt jämfört med innan. Sen tittade vi på Criminal Minds. Det för "fortsättning följer" från förra veckan och det avsnittet var ganska kladdigt... kan man säga. Det här var mindre kladd och jag gillar den där serien bara mer och mer för varje avsnitt.

Idag orkade vi inte vakna vid 8 så vi sov till 10. Det bar i väg till Birsta för lite shopping. Blev en kjol, en t-shirt, stövlar, världens mysigaste fleeceridvantar, lyxmat till katterna, ett svart fat och jag fick ett nytt träd av mamma. Mitt gamla träd får stå ute på altan på somrarna och då växer den som någon på tillväxthormoner. Det resulterar i att den inte får plats i mitt fönster längre. Men det gör mitt lilla nya träd som spretar åt alla håll och kanter. Det blev också en obligatorisk fika som vanligt.

Imorgon ska jag fota downhilltävling i Skönviksbackan. Det betyder att dom cyklar nerför en slalombacke. Jag ska ligga i något buskage på att liggunderlag och fota. Malin och hennes bror Koffe som är min systers kompis ska vara med. Hoppas det går bra för dom. Tur nog behöver inte Malin ta studenten nu så det gör inget om hon får massa blåmärken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar