onsdag, oktober 28, 2009

Hemresan

Nu är jag hemma från Göteborg. Jag åkte med min moster, Janne och kusin Kajsa hem. De bor 6 mil utanför Munkedal så det är inte jättelångt (i Norrländska mått mätta) från Max och dom skulle åka upp hit på Kajsas höstlov så då kunde jag spara 500kr.

Tog tåget på måndageftermiddag i 1 timme och 40 minuter. Moster hämtade mig i Munkedal. När vi kom fram var det kallt och vi åt tacos till middag. Janne tyckte att vi skulle äta efterrätt, men dom hade ingen. Tillslut kom dom på att vi kunde ju göra chokladmousse på ett lite annorlunda sätt. Man blandar ovispad grädde med kakao och socker. Det smakade som chokladmousse, men lite sötare och det lät värre än det var. Prova vettja! Sen hade vi puzzeltävling och Siska försökte äta upp puzzlerna. Missan blev kompis med mig och försökte hjälpa mig när jag och Kajsa spelade ett räknespel.

Jag blev väckt 06:10 av att en hund kom in i rummet jag sov, nämligt Siska. Det var en väldigt fin morgon med dis som låg kvar väldigt länge så jag passade på att fota lite. Bilder kommer nog. Kl 8 bar det iväg hemåt med en dreglande och ylande hund i min nacke. Hon gillar inte att åka bil men hon lugnade sig tillslut och jag blev inte helt nerdreglad. Det var en lång med ganska rolig resa.

Idag har jag varit med min PrinsGuffi. Han var väldigt skitig... men han tyckte nog det var roligt att jag kommit hem igen så han fick lite uppmärksamhet. Ont i ryggen och nacken har jag haft hela dagen. När jag vaknade kändes värken hela vägen ut i armen, så jag tog en tablett och sov två timmar till och då var det bättre. Nu på kvällen har jag kört med en massagegrej mamma har lånat av sin kompis, men det gör redan ont igen. Hoppas det blir bättre om några dagar när jag ridit några gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar