tisdag, september 29, 2009

Duktiga dagen

Nu har jag fotat och skrivit cv och personliga brev till några jobb jag ska söka. Jag har haft ont i magen i några dagar för att jag inte gjort det jag borde och igår upptäckte jag att jag måste tillbaka till Arbetsförmedlingen på torsdag, trodde det var på måndag! Så jag hade svårt att somna i natt och i dag när jag klev upp så satte jag igång. Och nu är jag nästan klar. Ska låta mamma läsa ikväll. Fast jag tycker fortfarande inte om arbetsförmedlingen och deras måsten. Nog för att jag inte får några pengar av dom så jag måste egentligen inte. Men det slår slint i min hjärna när någon säger att jag måste göra saker jag inte riktigt vill eller vågar, och då beter jag mig som en 3åring och sitter och surar istället. Och sen får jag ont i magen för att jag inte gjort det jag skulle. Men nu ska dom få se! Horoskopet i ST stämde in så väl att jag nästan blev rädd. "Du kanske avslutar en uppgift nu, med det är också gynnsamt att påbörja nya projekt. Var lite modig." Vem kan säga att jag gör det imorgon då?

Nu har jag svamlat färdigt om jobbiga saker. Jag tänker skriva om mina söta katter istället. Dom tycker inte om när det blåser. Blixten försöker krympa ihop sig när han är ute, vilket han inte är så ofta när det väl blåser. Nu ligger han och sover på mammas säng. Åskar får dampanfall istället. Han skriker som om han höll på att dö utanför dörren. När han väl får komma in springer han omkring och bråkar med Blixten, leker och petar på allt han hittar. Sen ska han ut igen. Så håller han på några gånger innan han inser att det inte är roligt ute, då går han ut i garaget och sover i en fotölj tillsammans med knarkblomman. Det luktar väldigt mycket knarkblomma där nu (Änglatrumpet). Nu är det lugnt iallafall.

Igår var jag med Linnea. Hon ringde 5 minuter i 8 på morgonen och sa att hon åkte från Timrå då. Jaha, tänkte jag och sov en stund till, tills hon knackade på dörren. Men vi orkade inte aktivera oss i något då så vi kröp ner under mitt täcke och tittade på Juno. Sen bakade vi en äppelkaka, fast vi tog fel recept så den blev väldigt tunn. Och nu har vi startat en blogg om vårat bakande! Vaniljdrömmar och sockerkaka heter den, så ni får gärna titta in där och prova våra recept. På kvällen var jag med på en lektion med Guffi. Jag kände att jag vågade ta i honom lite mer nu, han tänker inte kasta av mig, han är ju en liten prins. Fast galoppen gick ju inte alls. Jag vet inte vad jag höll på med, vi måste ut och galoppera i skogen långa streckor i veckan. Men i kväll blir det min vanliga lektion med mina glada vänner.

Nu ska jag äta lite lunch och sen ska jag redigera bilder från Krafturs KM som ryttarna vill se. Pusspuss!

2 kommentarer:

  1. Var i magen slår du dig? Magens nedre del eller mitt i magen? Måste följa ditt råd :D

    Orka vänta när den redan är 4 dagar sen :(

    SvaraRadera
  2. Ja, det var bland det sämsta avsnittet någonsin!

    SvaraRadera