söndag, september 06, 2009

Sockproblem på vilodagen

Idag har jag haft en vilodag. Har ridit både Guffi och Botta två dagar i rad och dessutom jobbade jag på travet i fredags. Inte så smart när man är så här förkyld. Det blir inte bättre av att man anstränger sig för mycket. Jag hade inte kunnat sitta hemma, blir rastlös och känner mig bara ännu dåligare då. Men jag hade kanske tänkt mig för och bara ridit en häst per dag. Gjort är gjort, så jag har tagit det lugnt idag. Jag låg i mammas rabatter någon timme och fotade hennes blommor med min fina nya kamera. Det blev mest vissna blommor, men det är mer intressant tycker jag.

Min morfar ska flytta till äldreboende i Nacksta så jag ska göra en tavla med foton på släkten. Därför letade jag bilder till den efter krypandet i rabatten. Jag hittade bilder på alla utom min ena moster, så nu måste jag maila henne och be om en bild på hon och hennes familj.

Jag har också letat tyg, eller något mer åt skinn. Mina favoritsockar är trasiga på undersidan, men jag vill inte slänga dom för det finns inga nya att köpa. Därför tänkte jag sy på skinn under, för det håller ju länge. Men jag hittade inget sådant, istället hittade jag ett lila tyg som jag kanske ska sy en väska till datorn av. Jag har ett fodral, så jag behöver ingen jätteskyddande väska, så då kan jag sy en själv. Fodralet har inga handtag och laddaren får inte plats. Jag hoppas bara att tyger räcker för det var inget jättestor bit jag hittade.

Nu grillar mamma middag och Sanna bakar bullar så det blir nog en del gott att äta ikväll. Imorgon ska jag klippa mig och kanske rida med Lisa som jag inte har gjort på länge. Hon rider Blossi när jag har lektion och hon har lektion på torsdagar när jag inte haft någon häst att rida. Men nu har hon bytt dag den här väskan så då kan vi passa på.

2 kommentarer:

  1. Vilken mall har du som layout? *nyfiken* tänker göra om min design och är lite sugen på din mall :D

    SvaraRadera
  2. Om han är dement skriv namn under varje bild till morfar din, de underlättar när dom ska komma ihåg saker annars kan dom bli oroliga.

    SvaraRadera