fredag, september 11, 2009

Hästhelg

Jag longerade Guffi idag för jag orkade inte rida. Sov lite konstigt i natt. Det gick väldigt bra, han är så duktig och välutbildad så man tycker synd om honom för att han haft sådana problem. Han har också börjat lyssna väldigt mycket på mig och det känns bra. När vi var klar ville jag prova om han följde med mig utan att jag höll i honom. Så jag smackade på och gick bredvid honom vid bogen. Och han följde med! Han försökte stanna att äta några gånger, men gjorde inte det. Vi kom hela vägen upp till stallet utan att jag höll i honom någonting. Så snart behövs det inget grimskaft när jag ska hämta honom hoppas jag, eller det kanske krävs lite mer träning.

Sen bar det av till travet. Allting blev stressigt i början och jag gick inte med listorna när jag brukar för att det var kvallopp och ett ponnymontélopp. Vi träffade Maria som går sista året på foto nu och som också rider, så vi pratade exemhästar och David. Sedan hamnade jag rätt med listorna. Dessutom var det inte en enda omstart ikväll! Måste vara första gången.

I morgon och på söndag är det Krafturs Klubbmästerskap på ovalbanan och jag ska vara funktionär, fast jag är inte medlem i klubben. Vet inte riktigt vad jag får göra för det får jag reda på imorgon kvart i 9 när vi ska samlas i collectingring. Kameran ska med också, så det blir några bilder på Moa och Blossi och alla andra.

4 kommentarer:

  1. Det är rätt, man ska skita i vad andra säger men jag är duktig på att älta saker. Men det är de där petnoga människorna som blir arga om man råkar skriva ett minsta fel som klagar. Ändå är de inte bättre själva! ;p

    SvaraRadera
  2. Ja, men när? JAG VILL TRÄFFA DIG!!! =)

    SvaraRadera
  3. Ja, säg till för jag har tid jämt! :D Ha så kul i GBG! :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas de var skit david ni prata om o att ni prata mkt skit om honom för de e han värd

    SvaraRadera