lördag, september 26, 2009

Ridum ridum

Idag har det varit mycket hästar igen. Red ut en sväng med Botski, min barbackadrottning. Hon är ju så jobbigt med sadeln så jag kör utan istället så slipper vi bråka. Vi provade att galoppera små korta sträckor och det var då inte mycket driv från den rumpan. Men hon orkar inte så mycket nu efter att hon varit halt, men hon vill och tyckte nog det var roligt. På vägen hem kom det en helikopter flygandes rakt över oss. Den testade något med elledningarna fck jag reda på sen för alla tjatade om den där helikoptern. Sen åt jag lunch och hjälpte Moa med att göra iordning hästarna inför turen. Det var ett glatt gäng med kompisar som gillade att galoppera fast de inte ridit så mycket innan. Dom skule egentligen ridit 3 timmars, men det hade ingen sagt till mig så det blev bara 2 timmar, och det är jag glad över. Sen var jag med Stophe en stund och åt vinbär. Bravo fick också smaka.

Nu ligger jag i sängen och är trött. Imorgon ska jag storhandla med mamma och sen ska jag rida Guffi. Kanske provar någon väg han inte gått förut, även om han gillar klättervägen så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar