fredag, september 25, 2009

Fredag är en dag i veckan, innan kommer torsdag

För en stund sedan kom jag hem från travet. Var väl en inte allt för jobbig kväll även om jag var trött. Dubbelt så mycket folk som de två senaste fredagarna, så helt plötsligt var det massor med människor.

Igår åkte jag hem från Max. En timme efter starten på tågresan mådde jag illa och...ja, ni fattar. Som tur var hände olyckan på toaletten så inga medpassagerare behövde lida allt för mycket. När vi kom till Stockholm blev jag sugen på en Magnum Mandel, fast det var svinkallt. Men det blev en ändå, för jag ville inte ha något annat.

Under dagarna jag var hos Max var han tvungen att gå på föreläsningar och sånt på dagarna så jag var hos Cecilia, fotografen jag hade praktik hos för snart ett år sedan. Ska få pengar för det sen. Jag fick gör några album och tackkort till kunder. Och på onsdagen åt vi Paneng gai som vanligt till lunch. Nästa gång får det bli något annat.

Idag var jag upp på Riiby och red Guffi. Vi red ut en liten sväng, först på grusvägen och sen i skogen där det är mycket uppförbackar. Vad han gillar att klättra! Han var nog en bergget i sitt tidigare liv. Öronen pekar rakt fram och han tar verkligen i. Det är bra om han ska få några muskler.

Nu ska jag klappa på katten och sova om en stund. Imorgon blir det en turridning med okänt folk. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar