tisdag, augusti 18, 2009

En halv dag på Riiby

Idag vaknade jag väldigt sent, 10 över 1. Hade ställt telefonen på 8 men lyckades stänga av den och sova vidare. Mamma väckte mig som tur var, annars hade jag sovit ännu längre. Min underbara lilla (STORA) Åskar sov med mig hela natten. Jag har saknat honom massor när jag har varit borta, min lilla prins.
Jag klev upp och åt frukost. Sedan bar det iväg upp på Riiby för att kolla hur det var med Botta. Hon har blivit halt, antagligen av slagsmål i hagen, den bitchen. Viktoria var med henne till veterinären igår och de konstaterade att hon var halt. A-K är i Stockholm så jag har sagt att jag ska hålla lite kolla så hon får mat och att det mockas. Hon var sur. Inte rätt häst för att stå inne hela dagarna. Sedan fastnade jag inne i huset med Stophe. Han blev så glad när jag kom in att han började hoppa i sängen och skrika och vågade knappt titta på mig.
Eftersom jag fastnade där blev det inte att jag tog ut Botta så hon fick beta lite. Jag fick istället skynda mig hem för att äta middag och sedan cykla tillbaka för att ha första ridlektionen för terminen. Eftersom Botta är halt så fick jag rida Thokka. Jisses, vad mycket häst det var! Det är Viktorias egna häst som hon rider, så hon är ganska speciellt. Och stor. Vi fick rida ut med Maja för gruppen innan var nybörjade så de hade dubbel. Jag fick rida som tvåa och det gick fort, Hrappur och de andra hängde inte med. Vafi blev tokig, han försökte nog visa upp sig för Thokka. Maja frågade om jag vill ha hennes barnlektion på torsdag, eftersom hon själv inte hinner med den, och det kan ju vara en rolig erfarenhet så jag sa ja. Vi får väl se hur det går. De har bara ridit en termin, så det blir nog väldigt lätt. Om alla sitter kvar och har kolla på sin hästar. Men det har de nog.
Imorgon ska jag och Micha till Birsta, så snart måste jag sova. Vi ska åka tidigt så jag hinner upp till Botta sedan innan det blir kväll.

4 kommentarer:

  1. Jag vill träffa dig någon dag! Saknar ju dig!

    SvaraRadera
  2. Haha, om vi ska gå på kameljakt kommer det sluta med att vi hamnar i Egypten och hittar dem där :D

    SvaraRadera
  3. I stort sett så är det väl det? :D Härnösand är ju speciellt känd för alla dessa pyramider ;)

    SvaraRadera
  4. Tack Frida för förklaringen på spindlarna! Då ska jag genast säga det till pappa. Var ett tag rädd att vi hade något bo för vi har extremt mycket spindlar!

    SvaraRadera