fredag, augusti 28, 2009

Guffi

Idag blev det äntligen lite ridning på Guffi. Söthäst. Först longerade Viktoria honom för att kolla hur han betedde sig. Det gick bra. Sedan fick jag hänga med armen över sadeln för att se hur han reagerade på det. Det gick också bra. Då fick Mattias komma ner och hålla i Guffi medans jag satte upp. Det är tydligen då det har varit problem. Det har hänt något när någon har försökte sitta upp så han har blivit skrämd. Men det gick jättebra, han reagerade inte alls som har gjort tidigare tydligen. Vi gick lite med Mattias som ledde tills det kändes bra. Vi gjorde lite volter. Sen blev Guffi helt plötsligt less eller så gick det för sakta, för han la sig plötsligt ner. Jag trodde han skulle klia sig på frambenet, men vi hamnade på marken istället. Jag klev av för jag trodde han skulle göra en Pjakkur-rullning, men det skulle han inte. Så jag hoppade upp igen och skrittade lite till. Han blev glad när han fick mat och morötter. På söndag tänkte jag rida honom igen, om jag får hjälp, för han är verkligen trevlig att rida, snäll och sammarbetsvillig. Söthäst, igen. Jag funderar också på att fota honom varje vecka eller så, så man ska kunna se mer tydligt framstegen man gör, eftersom han inte har mycket muskler nu, men förhoppningsvis kommer att få det.

2 kommentarer:

  1. Läskigt att hästen la sig ner!

    Även om jag själv har slagit en volt med hästen då jag satt på hästryggen känns detta väldigt läbbigt!

    SvaraRadera
  2. Tänk om han hade börjat rulla runt utan att du hade hunnit av :(

    Man får vara glad över att allting gick bra! :)

    SvaraRadera