lördag, augusti 22, 2009

Hästar överallt, gör jag inget annat?

Mitt tappra försökt till ridlärare blev nog ingen direkt succé, men jag misslyckades inte helt. Jag skrek nog för tyst. Men jag är inte känd för att prata högt om jag inte är irriterad. De var väldigt söta tjejer som red och en av dom sa faktiskt att hon tyckte det var roligt att dom fick rida för mig. Efteråt fastnade jag i köket och drack te med Viktoria och Mari. Så nu har jag lovat att bilderna från ridlägrens snart ska vara klara till hemsidan. Fast jag vet inte när jag ska hinna med det.

Igår duschade jag och Lena sju hästar med hjälp av Julia, Moa och Linn. Racerduschning kan man kalla det. Sedan var det trav på kvällen så jag fick jobba lite. Regnade, men jag slapp gå i leran för där gick Leonard. Det var jobbigt ändå, och varmt. Fast restaurangen var stängd så jag slapp sätta upp några lappar.

I helgen är det stalltjänst med A-K. Det har regnat hela dagen. Mattias hade två turer och det var första gången på 3år som det regnade när han hade tur. Rätt åt han tycker jag. Det gick väl sisådär med andra turen, blev lite fel hästval och barnen blev trötta. Dessutom blev jag dyngsur. Det rann vatten från remmen under hakan ner innanför regnjackan, så jag blev mycket blöt.

Nu ligger jag i sängen och latar mig och är trött. Imorgon blir det upp tidigt igen och slita med hästarna. Kanske hinner jag leka lite med Stophe också eftersom jag inte hann det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar