onsdag, augusti 05, 2009

Slottskogen

Idag har jag och Max gått i flera timmar. Först gick vi till Slottskogen och tittade på pingviner och getter utan getingar. Sen ville jag ha glass, men vi hittade inget bra glassställe först. Det vi tillslut hittade hade Lion-smak, så jag var tvungen att smaka. Inte så värst jättegott. Max kom på att han vill gå till Botaniska för att fika, så vi gjorde det. Vi åt sådan där god rabarber/hallonpaj, tror jag, som jag och mamma åt när vi var där. Sedan gick vi vidare mot Änggårdbergen och gick fel. Vi kom rätt men det blev en lång omväg så jag fick skavsår. När vi kom hem fick fötterna en dusch och jag har nu tre blåser. En har gått sönder så den blev nerspritad, det sved. Nu väntar jag på att kökschefen ska göra klart våran middag. Jag tänkte göra sallad från soffan, men vi kom på att vi bara har paprika och fetaost, och det blir det inte mycket sallad av. Så istället sitter jag här och skriver. Trevlig dag har det varit om man räknar bort skoskav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar