onsdag, augusti 26, 2009

Regn

Jag hade tänkt börja rida Guffi idag, men det regnade så jag var inne med Viktoria och Stophe. Det var ganska mysigt. När Stophe sov tittade jag och Viktoria på bilderna hon fick i måndags. Sedan geggade jag och Stophe med vatten och körde buä (leksaksbil). Hans kompis Ville med mamma kom och hälsa på. När Ville skulle sitta i knä på sin mamma ville Stophe sitta hos mig. Mysunge. Han spillde nästan ut mitt te, när jag skrek till Mattias att jag tog hand om hans barn. Han tyckte jag kunde gå upp och hämta glödlampor åt Viktoria, men det kunde han inte lura mig till. Viktoria lurade istället ut mig senare för att ta in hästarna till lektionerna när barnen som skulle rida syntes utanför fönstret. Jag blev blöt som i jätteblöt. Jag fick iallafall låna Viktorias gummistövlar. Jag skrämde halvt ihjäl Brunstjärna, den hariga lilla hästen. Exemtäcket fastnade över huvudet så hon panikade och bakade in i spilten brevid innan hon såg dagsljuset igen. Sedan cyklade jag hem och fick middag. Vi upptäckte att det läckte ur rören under diskbänken så mamma fick rensa dom. Men nu är det rent och jag är trött. Imorgon ska jag umgås med Linnea. Hoppas det inte regnar.

Min kamera blev skickad idag! Så den kommer nog på fredag. Lekalekalekalekaleka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar