måndag, november 02, 2009

Guffis framsteg

Åh, vad bra det gick med Guffi idag! Red i paddocken för att träna på tölten utan att bli stressad av att andra kommer bakom som det blir på lektionerna. Det gick bra, visst, vi töltade inte varv efter varv, men han klarade ganska långa bitar i taget och vissa gånger när han precis var på väg ner i trav igen så lyckades jag fånga upp honom till tölten igen. Och jag märkte att han verkligen lyssnar på mig hela tiden, han har öronen lite bakåt jämt. Stona som står precis bredvid paddocken bråkade över något och kastade sig från höbalen och då blev Guffi rädd, men han tog bara två galoppskutt och sen insåg han att jag pratade lugnande med honom och då var det lugnt. Sen hade vi galoppfattningsträning, jag behöver lära mig att titta vilken galopp hästen tar. Och det gick finfint men han blev trött och faktiskt svettig andra dagen i rad! Synd bara att jag ska åkte bort på onsdag, annars hade vi kunnat träna ännu mer. Hoppas att han fortfarande är på den här nivån när jag kommer hem och att det kanske funkar nästan lika bra på lektionen imorgon. Han är så go!

Guffi, 5 oktober. Han kanske inte ser ut som mycket till världen, men han är sötast ändå.

1 kommentar:

  1. Någon ny. Har inte varit med mkt. Hon kommer väl från Mercy west?

    SvaraRadera