måndag, november 16, 2009

Doktor Reid

Jag tittade nyss på första avsnittet av Criminal Minds som är några år nu. Jisses vad unga dom är! Speciellt Reid. Hotchner kläckte ur sig några roliga kommentarer om Reid, eftersom det var första avsnittet och han är lite konstig, för så fort han öppnar munnen ramlar det ut massor med information ingen annan ens skulle bry sig om att ta reda på. Här kommer dom iallafall.

"Doktor Reid, våran expert på...allting."

En scen hemma hos en kille vars syster är försvunnen. Hunden skäller på Reid, Hotchner står brevid.
"Nej, Sandy. Jag ber om ursäkt." - killen
"Ingen fara. Det är den så kallade Reid-effekten. Det händer med barn också. Agent Hotchner. Det här är doktor Reid." - Hotchner
"Du verkar ung för en läkare." - killen till Reid
"Jag har doktorerat. Tre gånger." - Reid
"Är du ett geni?"
"Jag tror inte att intelligens kan mätas...med jag har ett IQ på 187, bildminne och kan läsa 20 000 ord per minut."
Han gör en kort paus.
"Ja. Jag är ett geni."

1 kommentar:

  1. Jag tycker den här är lite söt:

    Reid (om Gideon): "Vet du varför han alltid presenterar mig som "Doktor" Reid?"
    Hotchner: "Därför att han vet att folk ser dig som ett barn, och han vill att de ska respektera dig."

    (fast "kid" är lite svårt att översätta, de menar ju ung person, "barn" låter så himla ungt.) :P

    SvaraRadera