måndag, november 30, 2009

Hemlisar och annat babbel

Nu ska ni få veta något jag vet. Och några andra. Det är väl kanske bara Julia som läser här som inte vet, men jag tänker berätta det ändå, så att Julia också får veta!

Jag har träffat någon nya. Eller vi träffade i somras, men har inte träffats sen dess förän nu. Och det var väl en del i att det tog slut mellan mig och Max. Han heter Emil.

I lördags var vi ute och red. Han red Botta och jag Guffi. Jag hade väldigt roligt när Botta sprang iväg och han inte fick stopp, det är ju inte världens lättaste häst att stanna. Men han ramlade inte av och det gick riktigt bra.

Igår kom mormor och Sanna hit på adventsfika och mormor blängde lite konstigt på Emil, men det märkte bara jag. Stackars pojke.

Idag regnar det igen! Fast jag red Guffi i paddocken iallafall och han var riktigt duktig i dag lilla prinsen. Peppe hade rymt när jag kom upp så jag fick jaga honom lite, och sen fick han stå inne. Viktoria tyckte att jag kunde ha kommit upp igår och ätit tårta för Stophe fyllde år, men han är sjuk så det var inget kalas. Jag får nog hitta någon lite present åt honom snart.

Nu ska jag leta bilder till kalendrar åt Lena-Karin och mormor i julklapp. Förresten gjorde jag en himla god oboy förut. Förutom mjölk och oboypulver var det ovispad grädde och nutella i. Mums!

1 kommentar:

  1. Frida, du är populär! Är ni tillsammans nu?

    Heja Emil! Hälsa att det är snyggt namn.

    Om jag får en son ska han heta Emil, det har jag bestämt sedan jag var 13 år typ. ;P

    SvaraRadera