måndag, november 02, 2009

Jag har kört bil!

Vet ni vad jag gjorde igår!? Jag körde bil! Det gick typ 10km/tim men ändå. Det märks att man inte använder fötterna när man rider, för jag glömde bort att jag måste använda dom också. Det var ganska roligt iallafall och jag lever iallafall fortfarande.

Min syster har dessutomm upptäckt att hon bokade flyget till pappa på fel dag, så nu ska vi åka på onsdag istället. Då missar jag informationsträffen om jobbgaranti för unga, så jag måste ta det en annan gång. Jag som ville får det överstökat så jag slipper tänka på dom ett tag, men nä!

Nu ska jag iallafall kliva ur sängen och ge min pratande mage lite frukost. Jag ska stänga av vattnet i badkaret efter katten också. Sen ska jag till min söta Guffi. Igår följade vi med Emelie när hon red ut med en ridskolegrupp och Guffi blev svettig! Sist han blev svettig var när jag red med Emma och Pjakkur och det är minst en månad sedan nu. Det är antagligen jag som inte kräver tillräckligt av honom, så nu ska jag försöka följa med på turer lite oftare så han får springa ordentligt och det blir nog lite hårdare tag annars också. Men jag är så bra på att drömma mig bort när jag sitter på hästryggen att jag inte riktigt orkar och tänker på att vara duktig och kräva massor av hästen. Det är lättare när man har någon med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar