fredag, november 27, 2009

Tanden som fick nagellack

Tio i 8 var jag hos tandläkaren med min ilande framtand. Jag fick nagellack på den, det var starkt och gjorde nästan ont när det rann ner i munnen på mig. Sen smakade det nagellack och banansalva samtidigt fram till nu när jag borstade bort det. Lacket började lossna och det var ganska äckligt med vita bitar i munnen. Nu känns det bra och om 2 veckor ska jag tillbaka igen.

Jag har glömt att berätta vad jag och Guffi har sysslat med de senaste dagarna. I onsdags red vi ut och han hoppade rakt upp i luften. Vet inte varför för han verkade inte rädd för något. Sen var han allmänt skvätten resten av turen, men vi fick till riktigt många bra töltigångsättningar på slutet, och då brukar det inte gå eftersom att han är trött då.

Igår red jag Botta på dagen barbacka, och jag hade hjälmen på mig denna gång. (I lördags glömde jag den när jag red med Maja, men hon märkte inget, och jag har inte världens diskretaste mössa kan jag säga.) På kvällen var jag med på en lektion med Guffi. Det gick bättre än på länge kände jag. Jag fick ligga precis bakom Ann när vi skulle tölta, så jag kunde trycka på med inte så han far i väg och blir lång och då gick det ganska bra. Han var lite trött bara. Sen fick jag och Ann trava varv på varv med långa tyglar och stå upp i tvåpunktsits för att hästarna skulle förstå att vi litar på dom och allt inte behöver bli så stressigt. Det ska jag nog göra annars också.

Dessutom upptäckte jag innan vi skulle rida att Guffis ena bakhov var alldeles blodig. Såg ut som en sår men han var inte varm eller hade ont, därför red jag ändå. Efteråt sköljde jag av benen och såg att han hade en vit rand med något halvgeggigt precis där benet blir hov. Tror det kan bero på att lera i hagen som dom står i och det torkar ju aldrig. Hoppas det inte är något allvarligt bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar